пʼятниця, 3 березня 2017 р.

Тема: Прислівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Мета: пригадати відоме про прислівник, поглибити знання про загальне значення цієї частини мови, морфологічні ознаки та синтаксичну роль;
розвивати вміння розпізнавати прислівники в реченні, визначати їх значення та синтаксичну роль;
розвивати уміння висловлюватися, збагачувати словниковий запас прислів’ями, приказками, фразеологізмами;
удосконалювати навички охайного і грамотного письма.

Підручник: О.П.Глазова. Українська мова. Підручник для 7 класу загальноосвітніх навчальних закладів/О.П.Глазова.-К.: Видавничий дім Освіта, 2015
Хід уроку
І. Актуалізація знань про прислівник.
1. Записати речення і зробити частковий синтаксичний та морфологічний аналіз. (Речення на дошці)

           прислів.      прислів.        прислів.           прислів.
Всюди добре, а вдома найліпше. (ознака ознаки)

  • Що ви знаєте про прислівник? Яку ознаку називає?
Аналізуючи речення, довести, що це самостійна частина мови.
2. Заповнення таблиці в ході виконання завдань біля дошки.

Прислівник
Чи самостійна частина мови
Загальне значення?
ознака дії, предмета, ознаки
Питання
де? куди? як? коли? наскільки?
Морфологічні ознаки
незмінна
Синтаксична роль
обставини, присудок, означення

ІІ. Вивчення нового матеріалу.
Повідомлення теми та мети, мотивація навчальної діяльності учнів.
1. Робота біля дошки (Записують речення на дошці, визначають усі члени речення, дозаповнюють таблицю)

Діла говорять голосно, як слова. (ознака дії)

Чудова кава по-закарпатськи. (ознака предмета)

  • Від якої частини мови ставиться запитання до прислівника, що він означає?
2. Зробити висновок про прислівник. Розповісти про прислівник як частину мови, користуючись таблицею.
3. Робота з підручником. § 31
  • Знайти у підручнику визначення прислівника і порівняти з попередніми відповідями. Зробити висновок.
   
ІІІ. Закріплення.
  1. Вправа 360. Визначити прислівники, їх значення.
  2. Розподільний диктант (розділити: прислівники та інші частини мови).

Холодне повітря, зустріти холодно, яскраво світити, багато риби, багато одягнений, мало іграшок, мало читати, хороше жити, хороше здоров'я, легке завдання, легко зробити, веселе життя, весело повідомити.

  • Поставити запитання, визначити, яку ознаку означає прислівник, з якою частиною мови пов’язаний? Зробити висновок.
  1. Вправа 361 (письмово). Дібрати прислівники до поданих слів, поставити запитання, визначити, яким членом речення виступає прислівник.
  2. Замінити фразеологізми синонімічними прислівниками.
Промок до останньої нитки (наскрізь, зовсім)
Їсть аж за вухами лящить (похапцем, квапливо)
Працювати до сьомого поту (важко)
Усміхатися до вух (щиро, відверто)
  1. Доповнити фразеологізми прислівниками і один ввести в речення.
Баба з воза – кобилі ... (легше)
Ніколи і .... глянути  (вгору)
За вухо та туди, де .... (сухо)
Працюй ударно – матимеш ... (гарно)

IV. Підсумок.
  1. Тести (Взаємоперевірка)


  1. За схемою на дошці розповісти про прислівник.

V. Д/з § 31, вправа 362 (опрацювати схему)

Немає коментарів:

Дописати коментар